Monday, June 30, 2014

SET UNTUK SAKIT KEPALA / MIGRAIN SHAKLEE

Menderita bila diserang migrain? Cuba cari penyelesaian jangan dibiar melarat kesakitan tu... Hendak buat kerja pun tidak menjadi bila sakit kepala berterusan.

Bagaimanakah cara mengurangkan kesakitan migrain: 

*Mengawal pemakanan harian
*Mengurangkan stress dengan bersenam
*Mengamalkan cara hidup teratur
*Berbaring di tempat gelap dan sunyi sewaktu tanda-tanda awal migrain.
*Mulakan mandian dari bawah ke atas (kaki, badan, kepala), dengan cara ini mungkin boleh membantu kita mengelakkan diri diserang migrain. 
*Pengambilan ubat-ubatan seperti panadol ataupun ponstant hanya mampu mengurangkan kesakitan migrain untuk jangka masa pendek sahaja. 

Migrain akan kembali menyerang tanpa amalan gaya hidup yang sihat. Tambahan pula, ubat-ubatan penahan sakit mempunyai kandungan dadah yang boleh mendatangkan kesan buruk kepada badan kita untuk jangka masa panjang. Pengambilan ubat-ubatan dengan kandungan dadah yang berlarutan boleh menyebabkan masalah-masalah lain khususnya kepada wanita seperti kesukaran untk mendapatkan zuriat ataupun risiko memperolehi bayi yang tidak sihat/cacat.

*Sakit kepala yang berlarutan boleh menyebabkan migrain. Jika kita mencapai tahap kritikal migrain ia boleh menyebabkan muntah, pening, cirit-birit serta sensitif kepada bunyi dan cahaya.


Apakah Vitamin Shaklee yang Sesuai untuk pesakit MIGRAIN?



Gabungan OSTEMATRIX & B-COMPLEX adalah vitamin Shaklee yang terbaik untuk pesakit migrain. Ini kerana:

B Complex


Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.

Ostematrix (Kalsium, Magnesium)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara-perkara lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplemen sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.

Sebarang pertanyaan, konsultasi, dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Nurul Hafizan Abdul Rahman
♥ sms/whatsApp/Call: 012- 3356406
♥ Emel :hafizan.rahman@gmail.com
♥ Fb: https://www.facebook.com/Vitahealthcare & Beautyhouz sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014 : NURUL HAFIZAN