Monday, June 16, 2014

Ayuh Bangkit

Gambar: Ihsan Google

Ada SATU soalan yang sangat menarik perhatian saya...

"Ramai dah org jual Shaklee..kt FB,blog..macam2 laa. Susah la nak dapat market kan..kawan-kawan pun ramai dah join Shaklee buat bisnes! Jadi,camane nak jual? Mesti susah kan?"

Cuba kita fikir..yang berada di depan mata. Contoh paling dekat, kedai makan,bakeri atau kedai tudung, baju dan sebagainya. Kedai berderet-deret, selang sebuah kadang tu.. Hidup sampai sekarang kan? Itu maknanya,rezeki ada je di mana-mana, asal ada usaha. Rezeki masing-masing Allah sudah tentukan. Banyak mana, bergantung pada usaha kita. Kenapa perlu risau atau takut tiada “sales” sedangkan belum pun mula apa2? Rakyat Malaysia ada berjuta-juta, takkan semua 1 juta tu beli kat seorang je? Rasional tak?

Jadi, jangan mudah fikir negatif sebelum anda cuba! Rugi! Orang lain sudah maju ke depan,anda masih di takuk lama..BANGKIT!

Jom positif kan diri! Rezeki Allah yang beri.. mintalah selalu! Berdoa bersungguh-sungguh!

~Inilah yang selalu diingatkan dalam group Shaklee kami. Bukan semata-mata mengejar harta dunia, malah lebih dari itu. Selalu diingatkan supaya lebih dekat padaNya! Ini lah juga salah satu sebab mengapa saya gembira sertai Shaklee!! Alhamdulillah..



No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014 : NURUL HAFIZAN